Hogy milyen előnyei vannak az otthoni munkavégzésnek, azt már a legutóbbi bejegyzésemben részleteztem. Mit tehet hát egy olyan munkáltató, ahol még nem, vagy csak kevéssé van beépítve a szervezeti kultúrába a home office lehetősége?
- Fokozatosság
Mindenek előtt nagyon fontos a fokozatosság elve. Ne egyik napról a másikra vezesd be! Több olyan helyet is ismerek, ahol egy adott nap van erre kiadva (általában a péntek). Ez is lehet egy irányelv. Elsőként elég csak minden második pénteket kijelölni erre. Utána üljetek le és beszéljétek meg, hogy milyen volt az otthoni munkavégzés. Milyen nehézségek merültek fel és milyen megoldásokkal tudnátok kiküszöbölni? Ha ezt tisztázzátok, akkor tudjátok fejleszteni az otthoni munka minőségét is.
- Ne tedd kötelezővé
Könnyen lehet, hogy valaki inkább az irodában tud jobban fókuszálni, vagy otthon nem adottak azok a körülmények amelyekkel a munkavégzés hatékony lenne - ezért nem, vagy csak ritkán élne a lehetőséggel. Éppen ezért nem kell kötelezővé tenni, ha valaki bent szeretne dolgozni, hát tegye! A lényeg, hogy mindenki a leghatékonyabb módját találja meg a munkavégzésnek!
- Bizalom
Fontos, hogy akkor legyen bevezetve, ha megvan a munkavállaló felé támaszott bizalom. Ha úgy ismered a kollégáidat, mint lelkiismeretes, megbízható munkaerőket, akik elég elkötelezettek ahhoz, hogy otthon is komolyan vegyék a munkát - akkor nem kell félned. Ha azonban ez nincs meg, akkor el kell gondolkozni azon, hogy miért nem bízol bennük és mit lehet tenni annak érdekében, hogy ez a bizalom megszülessen.
Erről még nagyon sokat lehetne írni, de mivel minden szervezet egyéni, ezért általános okosságokat lehet írni de a gyakorlatban már nem biztos, hogy van "tuti recept", amit alkalmazni lehetne. Ha érdekel a véleményem arról, hogy hogyan vezessétek be a home officet, akkor konzultáljunk!