Employer Branding - és ami mögötte van

Mosolygó Munkahely

Mosolygó Munkahely

Home office 2 - Hogyan vezesd be?

2017. szeptember 18. - Mosolygó Munkahely

Hogy milyen előnyei vannak az otthoni munkavégzésnek, azt már a legutóbbi bejegyzésemben részleteztem. Mit tehet hát egy olyan munkáltató, ahol még nem, vagy csak kevéssé van beépítve a szervezeti kultúrába a home office lehetősége?

- Fokozatosság
Mindenek előtt nagyon fontos a fokozatosság elve. Ne egyik napról a másikra vezesd be! Több olyan helyet is ismerek, ahol egy adott nap van erre kiadva (általában a péntek). Ez is lehet egy irányelv. Elsőként elég csak minden második pénteket kijelölni erre. Utána üljetek le és beszéljétek meg, hogy milyen volt az otthoni munkavégzés. Milyen nehézségek merültek fel és milyen megoldásokkal tudnátok kiküszöbölni? Ha ezt tisztázzátok, akkor tudjátok fejleszteni az otthoni munka minőségét is.

- Ne tedd kötelezővé
Könnyen lehet, hogy valaki inkább az irodában tud jobban fókuszálni, vagy otthon nem adottak azok a körülmények amelyekkel a munkavégzés hatékony lenne - ezért nem, vagy csak ritkán élne a lehetőséggel. Éppen ezért nem kell kötelezővé tenni, ha valaki bent szeretne dolgozni, hát tegye! A lényeg, hogy mindenki a leghatékonyabb módját találja meg a munkavégzésnek!

- Bizalom
Fontos, hogy akkor legyen bevezetve, ha megvan a munkavállaló felé támaszott bizalom. Ha úgy ismered a kollégáidat, mint lelkiismeretes, megbízható munkaerőket, akik elég elkötelezettek ahhoz, hogy otthon is komolyan vegyék a munkát - akkor nem kell félned. Ha azonban ez nincs meg, akkor el kell gondolkozni azon, hogy miért nem bízol bennük és mit lehet tenni annak érdekében, hogy ez a bizalom megszülessen.

Erről még nagyon sokat lehetne írni, de mivel minden szervezet egyéni, ezért általános okosságokat lehet írni de a gyakorlatban már nem biztos, hogy van "tuti recept", amit alkalmazni lehetne. Ha érdekel a véleményem arról, hogy hogyan vezessétek be a home officet, akkor konzultáljunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://mosolygomunkahely.blog.hu/api/trackback/id/tr2112872346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VaradiJanos 2017.09.18. 19:42:37

Hirtelen megörültem, mert úgy olvastam, hogy homo office és akkor itt találkozhattam volna @taga20 barátommal, de most látom, hogy ez vmi melós cucc, azt nem szereti

MPL firstlady 2017.09.18. 20:01:28

"Kinek ajánlom a blogomat?
- HR-eseknek, mert az Employer Branding témát körül fogom járni"

Bocs, de amiről írsz, az így, ebben a formában nem az....

Eddig nem sikerült, általános iskolai fogalmazás amit olvasok.

De most ez a címlap hozott 1145 kattintást, és

MPL firstlady 2017.09.18. 20:03:39

...és nem látom hol a tapasztalatod a témában.

Ezeket százszor leírták, hasonló mondatokkal, csak más sorrendben egyetemi jegyzetben....

Duplaxiii 2017.09.18. 21:54:54

Sokadszorra próbálom jelezni az ilyen témákat posztolókat, hogy a vágyaikat ne írják meg tanácsnak!
A jelzett funkciót CSAK a tulajdonosi kör vezetheti be, soha nem a munkavállalók.
És ugye a tulajdonosk meg nem privát blogokból szereznek ötleteket...
Magánvállalkozóként meg eleve home munkás vagy.
.
Egyébként sok tévedés van a dologban!
Például OK, olcsóbb az infrastruktúra. A cégnek...
Neked meg drágább!
Mert a áramot, a fűtést mostantól te fizeted. Az eszközöket is. És ugye a szovtvereknek meg kell felelniük a cégnek, így dughatod jó mélyen fel az ingyen linuxot meg a többit, ha mondjuk Windows policy van és vásárolhatsz meg mindent nem kevés pénzért.
Az, amikor a cég helyezi ki az eszközöket, az meg nem home office.
Ha megkapod a plusz pénzt a költségekre, akkor jó megoldás, megvásárolod a nyugalmadat.

Duplaxiii 2017.09.18. 21:56:55

A HR-eseknek ajánlod?
Tudod, hogy ők alkalmazottak? Gyakorlatilag a régi nagyseggű személyzetis munkatársnők, akiknek a főnök kiad dolgokat és számonkéri...
Tehát egy HR-esnél hogyan képzeled a posztodat? Kell tudnia? Ha tudja, miért jó? Majd ha saját cége lesz, akkorra adsz neki tanácsot?

zia77 2017.09.18. 22:02:31

Ez egy érdekes írás, amely különösen most, a számítógépek, laptopok korszakában aktuális lehet. Végülis az egész irodai tevékenység így egy táskában is elfér. 1 terrabite el sem tudom képzelni, mennyi adatot, tervet, rajzot tartalmazhat. E-mailen vagy egyéb formában a kommunikáció is lehetséges.
süti beállítások módosítása